عقیده ایران اختلاف فرانسه فرانسه پیروزی

عقیده: ایران اختلاف فرانسه فرانسه پیروزی والیبال استراحت تیم ملی والیبال لیگ جهانی والیبال

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی موج ریزش قیمت ها به شرط تثبیت قیمت ارز

به گفته نمایندگان اصناف و اهالی بازار، در شرایطی موج ریزش قیمت ها در بازار ایجاد خواهد شد که کم شدن قیمت ارز استمرار یابد یا حداقل در همین سطح تثبیت شود.

موج ریزش قیمت ها به شرط تثبیت قیمت ارز

موج ریزش قیمت ها به شرط تثبیت قیمت ارز

عبارات مهم : بازار

به گفته نمایندگان اصناف و اهالی بازار، در شرایطی موج ریزش قیمت ها در بازار ایجاد خواهد شد که کم شدن قیمت ارز استمرار یابد یا حداقل در همین سطح تثبیت شود.

به گزارش ایرنا، از زمستان سال گذشته به دلایل گوناگون داخلی و خارجی تحرکاتی از سرکشی جریان نقدینگی در بازارها دیده شد. در این میان عده ای که منافعشان با ناپایداری و نبود قطعیت در بازار گره خورده به غبار آلودتر شدن فضای اقتصادی دامن زدند.

شیوع نگرانی در جامعه نسبت به آینده اقتصادی، زیاد کردن قیمت ارز و تضعیف ارزش پول ملی باعث شد تا بسیاری جهت حفظ سرمایه های خود، ریال را به دارایی هایی مانند مسکن، طلا، ارز و ماشین و حتی کالاهای مصرفی تبدیل کنند و در نهایت هجوم تقاضا در شرایط عرضه ثابت یا رو به کاهش، به رشد حباب گونه قیمت ها منجر شد.

موج ریزش قیمت ها به شرط تثبیت قیمت ارز

هر چند که سوداگران اقتصادی همین نسخه را جهت فضای بازار بعد از 13 آبان پیچیده بودند، دیدیم که بعد از اجرای تحریم های دولت آمریکا علیه مردم ایران، نه تنها تنشی در بازارها و فضای کسب و کار ایجاد نشد بلکه کم کردن قیمت ارز در بازار و انتشار اخباری مبنی بر به راه افتادن موج افت قیمت ها، امید به آینده اقتصاد را به جامعه و آینده نگری پذیری را به بازار برگرداند.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رشد قیمت ارز مبنای اقتصادی نداشته و بااهمیت ترین عامل زیاد کردن جهشی قیمت ارز به خاص دلار کارها سوداگرانه در بازار بوده است و دلار به قیمت واقعی خود بر می گردد.

به گفته نمایندگان اصناف و اهالی بازار، در شرایطی موج ریزش قیمت ها در بازار ایجاد خواهد شد که کم شدن قیمت ارز استمرار یابد یا حداقل در همین سطح تثبیت شود.

با توجه ذخایر ارزی دولت، ادامه درآمدهای ارزی کشور به علت معافیت های تحریمی و تمرکز بر روی دیپلماسی اقتصادی جهت جبران بعضی از کم کردن درآمدها، طعمه ای وجود ندارد که به قلاب دلالان بیاویزد. بنابراین علی رغم تلاش عده ای جهت اینکه بازار در حالت انتظار باقی بماند ولی چند روزی است که شاهد سقوط قیمت ارز در بازار هستیم که این اوضاع می تواند باعث ایجاد موج کم کردن قیمت ها در بازارهای متفاوت شود.

آخرین خبرها از بازار مسکن مبنی بر این است که با ثبات همین قیمت دلار در بازار شاهد ریزش قیمت مسکن از دو ماه آینده خواهیم بود و کم کردن قیمت ها در بازار موازی آن یعنی طلا و سکه هم ادامه خواهد داشت.

**موج ریزش قیمت ها با استمرار کم شدن قیمت دلار

موج ریزش قیمت ها به شرط تثبیت قیمت ارز

«مهدی تقوی» کارشناس اقتصادی در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا با بیان اینکه انتظار ریزش قیمت ارز بعد از اعمال تحریم ها وجود داشت، گفت: قیمت ارز به خاص دلار که یکی از شاخص های مهم اقتصاد در کشورمان محسوب می شود به صورت اغراق آمیز و بدون توجه به اصول علم اقتصاد زیاد کردن یافت.

وی با بیان اینکه روش های مختلفی جهت محاسبه قیمت ارز به کار گرفته می شود که یکی از متداول ترین آنها روش برابری قدرت خرید هست، گفت: دو متغیر مهم تورم داخلی و میانگین وزنی تورم کشورهای طرف تجاری کشور عزیزمان ایران ملاک محاسبه در این فرمول است و با مبنا قرار دادن تفاضل تورم داخل و خارج در این روش تعدد قیمت دلار بازار با توجه به تفاوت تورم تعدیل می شود.

به گفته نمایندگان اصناف و اهالی بازار، در شرایطی موج ریزش قیمت ها در بازار ایجاد خواهد شد که کم شدن قیمت ارز استمرار یابد یا حداقل در همین سطح تثبیت شود.

به گفته این کارشناس اقتصادی دو مولفه تورم و حجم نقدینگی از عوامل مهم تاثیرگذار در تعیین قیمت ارز در همه کشورها هست. بازار ارز در مدت وقت کوتاهی دچار چندین شوک شد و قیمت ها در این بازار دو تا سه برابر شد. به طور یقین این زیاد کردن قیمت ارز بدون اصول و عوامل تعیین کننده قیمت در علم اقتصاد اتفاق افتاده ولی در نهایت همین قیمت غیر واقعی دلار بازار و تولید را به شدت ملتهب کرده است.

تقوی بیان داشت: افت قیمت دلار در چند روز گذشته نشان از این دارد دولت توانسته بر شرایط سوداگرانه بازار غلبه کند ولی هنوز هم اقتصاد، اقتصادِ آینده نگری پذیر نیست.

موج ریزش قیمت ها به شرط تثبیت قیمت ارز

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کم کردن قیمت دلار می تواند به نفع واردات و کم کردن قیمت ها تمام شود، گفت: هر چند که زیاد کردن قیمت ارز به نفع صادرات است و می تواند انگیزه ای جهت زیاد کردن صادرات باشد ولی باید بپذیریم که در حال حاضر در بسیاری از بخش ها، کشور واردات محوری هستیم و زیاد کردن قیمت ارز منجر به به زیاد کردن بهای تمام شده است تولید می شود.

«با کم کردن قدرت خرید مردم هم تقاضا کم کردن پیدا می کند در نهایت با کم کردن تقاضا، میزان تولید کم می شود و این عنوان منجر به ریزش اشتغال خواهد شد.»

تقوی افزود: در این شرایط بااهمیت ترین وظیفه دولت نظارت بر بازار جهت کم کردن قیمت های متاثر از قیمت ارز هست. همواره جهت کم کردن قیمت در بازار مقاومت هایی وجود دارد که دولت باید در این زمینه ابزار نظارتی خود را زیاد کردن دهد. در چند ماه اخیر زیاد کردن قیمت دلار تمام بازارها را تحت تاثیر خود قرار داد حتی بازارهایی که به طور مستقیم ارتباطی با ارز نداشتند، حالا در شرایط استمرار کم کردن قیمت ارز یا حفظ آن دراین سطح باید شاهد ریزش قیمت ها باشیم که می تواند تا حدی قدرت خرید مردم را ترمیم کند.

**نهادهای نظارتی وارد میدان شوند

در شرایط نوسان قیمت ارز، بااهمیت ترین عنوان کنترل قیمت ها و حفظ آرامش در بازار هست. به طور قطع در شرایط التهاب، تولیدکنندگان، واردکنندگان و در نهایت بازار با مسئله قیمت گذاری مواجه می شود که به ایجاد تنش در جامعه دامن می زند. حال اینکه گفته های نمایندگان اصناف، تولیدکنندگان و کاسبان بازار حاکی از این است که تنها زمانی شاهد ریزش قیمت ها در بازار خواهیم بود که در یک بازه زمانی مشخص، نوسانی در قیمت ارز رخ ندهد و اگر سیر نزولی قیمت هم ادامه دار نبود، حداقل همین سطح قیمت حفظ شود.

با افت قیمت ارز و تثبیت آن، قدرت خرید مردم تا حدی ترمیم می شود که بااهمیت ترین اثر ترمیم قدرت خرید مردم متناسب با عوض کردن قیمت ارز برگشت اعتماد جامعه به دولت هست؛ رخداد و روندی که می تواند اقدامی موثر در جهت حفظ ثروت های ملی و سرمایه اجتماعی کشور باشد.

همچنان که اشاره شد بازار و اقتصاد از کم کردن قیمت ها استقبال می کند آیا که زیاد کردن ناگهانی قیمت ها در حالی که دستمزد و حقوق متناسب با آن اوج نرفته، باعث کم کردن تقاضا و قدرت خرید می شود و برگشت قیمت ها می تواند در زیاد کردن تقاضا موثر باشد ولی همواره مقاومت هایی در برابر کم کردن قیمت در بازار وجود دارد. در این شرایط حضور پررنگ تر از گذشته دستگاه های نظارتی از جمله شرکت حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و تعزیرات در برقراری تعادل قیمت ها در بازار اهمیتی چشمگیر می یابد.

واژه های کلیدی: بازار | اقتصاد | اقتصاد | اقتصادی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه